EGY ÉRTÉKKERESÉST SEGÍTŐ KÖNYVRŐL

Nagy izgalommal vettem kézbe dr. H Tóth István Értékkeresés című könyvét, mert megtiszteltetés számomra, hogy írhatok e kötetről, hisz személyes, régi barátság fűz szerzőjéhez, ráadásul szakmai lektora is lehettem ennek a legújabb SPRINT Kft kiadványnak.

Számomra mindig nagy szellemi kaland dr. H Tóth István publikációinak olvasása, ugyanis a szerző professzionális szakmai tudása mellett, ezek olvasmányos, kiváló stílusú, minden olvasó számára érdekes és informatív írások.

Már a most megjelent könyvének a címe is elgondolkodásra késztető: ÉRTÉKKERESÉS.

Sokan érzik úgy, hogy mai világunkban devalválódnak a régi értékek. Az újakkal vagy nem tudnak azonosulni, vagy még kiforratlanok. Mégis hiszem, hogy örök érték marad a gyermekek óvodai anyanyelvi nevelése, amely továbbra is legfontosabb feladataink egyike. Hogy mindez hogyan, mi módon történhet, erre ad mintákat, támpontokat ez a könyv a jól áttekinthető, vagyis bevezetés, a célkitűzés, a háttérismeretek és a gyermekek fejlesztését segítő tevékenységek szerkezetben, amelyet összegzéssel zár, mindig gazdagítva az olvasót lélekemelő idézetekkel, ismert és új versekkel, mesékkel, mondókákkal, rigmusokkal és énekekkel.

·         A szerző a kötet első fejezetében a szókincs világában való szemlélődésre invitál bennünket, ahol a kulcs a gyermekhez nem más, mint a kisgyermek lételeme: a játék.

·         Második fejezetében az évszakok néphagyományaihoz kapcsoló attitűd és kifejezéskészlet feltárásával segíti a tisztánlátás és megértés folyamatait.

·         A hasznos tapasztalatgyűjtés harmadik fejezetében, a teljesség igénye nélkül mutatja be, hogyan állítható például a mese a matematikai tapasztalatszerzés szolgálatába.

Ajánlom a könyvet:

·           Az ifjú, pályakezdő pedagógusoknak, akiknek ez az Értékkeresés kiváló szakkönyv, a szakirodalom-jegyzékével hosszabb távon is segíti a tervezést, felkészülést, mindvégig biztos támpontokat adva, hogy amivel dolgozunk, az valóban érték!

·           A gyakorló kollégáknak is ezt a könyvet, hogy gazdagítsák vele tudásukat, frissítsék fel általa szakmai nyelvezetüket, és dúsítsák új tartalmakkal meglévő irodalmi tudásbázisukat.

·           Azoknak az óvodapedagógusoknak, akik több évtizedet töltöttek el a pályán!

Üdítően emelkedett stílusú, az olvasót is felemelő szakkönyvet tarthatunk a kezünkben, melyből visszaköszön a sokévi tapasztalat, a magas szintű tárgyi tudás és tájékozottság, ami segít felfrissíteni ismereteiket a hagyománytisztelet és a gyermekszeretet keretébe foglalva.

Köszönet a SPRINT Kft Kiadónak és Körmöci Katalin főszerkesztőnek az Óvodapedagógiai Könyvsorozat legújabb, immár XV. kötetéért.


[1] Az Óvodapedagógiai Könyvsorozat XV. kötete

Dr. H Tóth István CSc

Értékkeresés (Az óvodai magyar nyelvi nevelésért

a hagyományápolás tükrében- Szemlélődés – hozzáadás – hasznosság).

SPRINT Kft. Budapest. 152 p.

Ferenczyné Kerekes Edit

óvodapedagógus, főiskolai oktató

óvodavezető mesterpedagógus

Angyalkert Magán Óvoda

Kecskemét

Kapcsolódó cikkek

MÚZEUM, MINT JÁTSZÓTÉR ÓVODÁSOKNAK?

Gyerekként kevéssé szerettem múzeumba menni. Néhány éve még azt gondoltam, a múzeum szó hallatán, hogy az csakis régi, poros, unalmas hely lehet. Őszinte leszek: felnőttként nem is tettem be a

MI MINDENT KELL TUDNIA EGY 6-7 ÉVES GYEREKNEK AHHOZ, HOGY FELKÉSZÜLTEN VÁGJON NEKI AZ ISKOLAI ÉLETNEK?

Milyen lelki-fizikai állapotban kell lennie, hogy ne kudarcként élje meg az első osztályt? Noha az iskolára való alkalmasságra való előkészület elsősorban az óvoda feladata, mégsem elhanyagolható a család szerepe a

INTERJÚ DR. PÁLFI SÁNDORRAL, A GYERMEKEKRE FÓKUSZÁLÓ KORAI NEVELÉS KÖTET SZERKESZTŐJÉVEL

Aki lejegyezte: Pivókné Gajdár Klára Európa Rádió Debrecen – 2019. Riporter Tóth Emese Pálfi Sándor a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kara tanszékvezető főiskolai tanára. Megjelent egy könyv, egy tankönyv