EGY ÉRTÉKKERESÉST SEGÍTŐ KÖNYVRŐL

Nagy izgalommal vettem kézbe dr. H Tóth István Értékkeresés című könyvét, mert megtiszteltetés számomra, hogy írhatok e kötetről, hisz személyes, régi barátság fűz szerzőjéhez, ráadásul szakmai lektora is lehettem ennek a legújabb SPRINT Kft kiadványnak.

Számomra mindig nagy szellemi kaland dr. H Tóth István publikációinak olvasása, ugyanis a szerző professzionális szakmai tudása mellett, ezek olvasmányos, kiváló stílusú, minden olvasó számára érdekes és informatív írások.

Már a most megjelent könyvének a címe is elgondolkodásra késztető: ÉRTÉKKERESÉS.

Sokan érzik úgy, hogy mai világunkban devalválódnak a régi értékek. Az újakkal vagy nem tudnak azonosulni, vagy még kiforratlanok. Mégis hiszem, hogy örök érték marad a gyermekek óvodai anyanyelvi nevelése, amely továbbra is legfontosabb feladataink egyike. Hogy mindez hogyan, mi módon történhet, erre ad mintákat, támpontokat ez a könyv a jól áttekinthető, vagyis bevezetés, a célkitűzés, a háttérismeretek és a gyermekek fejlesztését segítő tevékenységek szerkezetben, amelyet összegzéssel zár, mindig gazdagítva az olvasót lélekemelő idézetekkel, ismert és új versekkel, mesékkel, mondókákkal, rigmusokkal és énekekkel.

·         A szerző a kötet első fejezetében a szókincs világában való szemlélődésre invitál bennünket, ahol a kulcs a gyermekhez nem más, mint a kisgyermek lételeme: a játék.

·         Második fejezetében az évszakok néphagyományaihoz kapcsoló attitűd és kifejezéskészlet feltárásával segíti a tisztánlátás és megértés folyamatait.

·         A hasznos tapasztalatgyűjtés harmadik fejezetében, a teljesség igénye nélkül mutatja be, hogyan állítható például a mese a matematikai tapasztalatszerzés szolgálatába.

Ajánlom a könyvet:

·           Az ifjú, pályakezdő pedagógusoknak, akiknek ez az Értékkeresés kiváló szakkönyv, a szakirodalom-jegyzékével hosszabb távon is segíti a tervezést, felkészülést, mindvégig biztos támpontokat adva, hogy amivel dolgozunk, az valóban érték!

·           A gyakorló kollégáknak is ezt a könyvet, hogy gazdagítsák vele tudásukat, frissítsék fel általa szakmai nyelvezetüket, és dúsítsák új tartalmakkal meglévő irodalmi tudásbázisukat.

·           Azoknak az óvodapedagógusoknak, akik több évtizedet töltöttek el a pályán!

Üdítően emelkedett stílusú, az olvasót is felemelő szakkönyvet tarthatunk a kezünkben, melyből visszaköszön a sokévi tapasztalat, a magas szintű tárgyi tudás és tájékozottság, ami segít felfrissíteni ismereteiket a hagyománytisztelet és a gyermekszeretet keretébe foglalva.

Köszönet a SPRINT Kft Kiadónak és Körmöci Katalin főszerkesztőnek az Óvodapedagógiai Könyvsorozat legújabb, immár XV. kötetéért.


[1] Az Óvodapedagógiai Könyvsorozat XV. kötete

Dr. H Tóth István CSc

Értékkeresés (Az óvodai magyar nyelvi nevelésért

a hagyományápolás tükrében- Szemlélődés – hozzáadás – hasznosság).

SPRINT Kft. Budapest. 152 p.

Ferenczyné Kerekes Edit

óvodapedagógus, főiskolai oktató

óvodavezető mesterpedagógus

Angyalkert Magán Óvoda

Kecskemét

Kapcsolódó cikkek

MI MINDENT KELL TUDNIA EGY 6-7 ÉVES GYEREKNEK AHHOZ, HOGY FELKÉSZÜLTEN VÁGJON NEKI AZ ISKOLAI ÉLETNEK?

Milyen lelki-fizikai állapotban kell lennie, hogy ne kudarcként élje meg az első osztályt? Noha az iskolára való alkalmasságra való előkészület elsősorban az óvoda feladata, mégsem elhanyagolható a család szerepe a

SEGÍTSÉG A SZÜLŐKNEK MINDENNAPI VISELKEDÉSPROBLÉMÁK MEGOLDÁSÁHOZ

1. szabály:  Jutalmazza a jó viselkedésformákat, tegye ezt gyorsan és gyakran! Amelyik viselkedésre figyelünk, az erősödik meg, az terjed. 2. szabály: Még véletlenül se jutalmazza a rossz viselkedést! 3. szabály:

DR. BAGDY EMŐKE: „A MAI GYEREKEK JÓ ÚTON HALADNAK AZ ÉRZELMI FOGYATÉKOSSÁG FELÉ”

Dr. Bagdy Emőke anyaként és többszörös nagymamaként is meggyőződött az óvodai és iskolai oktatási rendszer nehézségeiről. Szerinte igen elszomorító, hogy a legtöbb helyen már az iskolába készülő 5-6 éves óvodások